لینکدین

4/5 - (3 امتیاز)
لینکدین نویسنده: امیررضا زرگرجواهری

لینکدین برای متخصصان کسب و کارها و مشاغل بسیار باارزش است، بطوری‌که افراد با استفاده از آن هم می‌توانند منابع و پشتیبانی دریافت کنند و هم با مشتریان و شرکای بالقوه ارتباط برقرار کنند. همچنین برای مشاغل خانگی و مشاغل راه دور بسیار ایده‌آل است چراکه با برقراری ارتباط با دنیای خارجی، صاحبان این مشاغل فرصت‌های شغلی و منابع درآمدی بیشتری می‌یابند. حال ببینیم لینکدین چیست؟!

لینکدین چیست؟ 

لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی برای متخصصین است. تفاوتی نمی‌کند که شما مدیر اجرایی یک شرکت، دانشجوی دانشگاه، هنرمند یا متخصص کامپیوتر باشید، اگر در کار خود متخصص هستید، به دنبال ارتباط و آشنایی با حرفه‌ای‌های کار خود هستید یا به دنبال کار در زمینه فعالیت خود هستید، لینکدین بهترین شبکه در این خصوص می‌باشد.

قبلا اگر به دنبال متخصصین شغل خود بودید، باید انجمن‌ها و به قول معروف پاتوق‌های آنان را پیدا می‌کردید و در آنجا حضور پیدا می‌کردید. این موضوع سه تا مشکل داشت: پیدا کردن این محافل خیلی سخت بود؛ زیرا در همه‌ی شهرها اصلا چنین محافلی یافت نمی‌شدند یا ممکن بود افرادی با تخصص مورد نیاز شما در این محافل وجود نداشته باشند. یا این که هرکسی اجازه‌ی ورود به این‌گروه‌ها را نداشت و همچنین تعداد افراد آن محدود بودند.

اما لینکدین شبکه‌ای است که شما علاوه بر اینکه می‌توانید متخصصین فعالیت و شغل خود را پیدا کنید، با متخصصین دیگر رشته‌ها نیز در ارتباط باشید. می‌توان گفت که لینکدین یک محفل و مکانی است که ارتباط در آن 24 ساعته است و هیچ محدودیت زمانی‌ای برای آن تعریف نشده‌است.

لینکدین از چه بخش‌هایی تشکیل شده‌است؟

این‌اواخر، ظاهر لینکدین نسبت به قبل تغییر پیدا ‌کرده است و مدیران سعی کرده‌اند که ظاهر آن را بیشتر شبیه فیس‌ بوک کنند. البته هدف اصلی آن‌ها افزایش سرعت بوده است و همچنین باگ‌هایی که وجود داشت را از بین ببرند. ولی در کل، در بخش‌های اصلی آن تغییر آن‌چنانی رخ نداده ‌است و فقط در مکان‌های آن‌ها تغییراتی به وجود آمده‌است.

Home: قسمت خانه که در آن آخرین پست‌ها و اخبارهایی که توسط کاربران و گروه‌ها قرار داده می‌شود را نشان می‌دهد. شما می‌توانید این بخش را به دو صورت تنظیم کنید: ۱. نمایش آخرین فعالیت‌های هر کاربر که چه پست‌هایی را قرار داده‌است، با چه افرادی ارتباط دوستی برقرار کرده‌است و چه عکس‌هایی را نیز لایک کرده است. ۲. بر اساس بهترین پست‌ها که کاربران زیادی آن را لایک کرده یا کامنت گذاشته‌اند.

Profile: پروفایل که شامل اطلاعات شخصی شما مانند عکس، رزومه‌ی کاری شما، مدارکی که در دوره‌های مختلف دریافت کرده‌اید و زبان‌هایی که بلد هستید در بخش‌های مختلف قرار گرفته شده است.

My network: در این بخش می‌توانید افرادی را که از نظر تخصص شبیه شما می‌باشند را پیدا کنید و به آن‌ها درخواست ارتباط دهید. همچنین می‌توانید دوستان خود را مشاهده کنید و بر اساس حروف الفبا یا افرادی که به تازگی به لیست شما اضافه شده‌اند؛ فیلتر و مشاهده نمایید. همچنین درخواست‌هایی که برای شما ارسال شده است در این بخش نشان داده می‌شود.

Jobs: در این بخش تمامی شغل‌ها و فعالیت‌هایی قرار دارند که براساس شغل شما، تجربیات شما و موقعیتتان پیشنهاد می‌شود. همچنین می‌توانید درخواست کار شرکت خود را از قسمت post a job قرار بدهید تا کاربران دیگر از آن مطلع شوند.

Messaging: شامل تمام پیام‌هایی است که شما به دیگران ارسال کرده‌اید یا برای شما ارسال شده‌است.

Notifications: مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، لینکدین هم دارای این‌بخش می‌باشد. در نوتیفیکیشن آخرین اتفاقاتی که در صفحه‌ی شما افتاده است را متوجه شوید؛ مثلا کسی شما را ایندورس کرده باشد؛ پست جدیدی قرار داده‌ باشد، پست‌های شما را لایک کرده یا به اشتراک گذاشته‌اند و غیره.

search: لینکدین قوی‌ترین جستجو را بین بقیه‌ی شبکه‌های اجتماعی دارد و به شما اجازه می‌دهد بسته به ویژگی‌های خاص، نتایج مورد نظر خود را سریعا به دست بیاورید.

قسمت‌های دیگری که در لینکدین وجود دارد؛ شامل گروه‌هایی که در آن عضو شده‌اید، قسمت بررسی و تحلیل صفحه شما، قسمت privacy and setting، قسمت help center که اگر مشکلی برای صفحه شما به وجود بیاید؛ می‌توانید از این‌قسمت با مسئولین و پشتیبانان لینکدین برای رفع آن ارتباط برقرار کنید و قسمت زبان که زبان صفحه خود را تعیین می‌کنید.

7 دلیل استفاده از لینکدین

ارتباط مجدد با دوستان قدیمی

امروزه دیگر هرکسی که برای خود صاحب کسب‌وکاری است، یک اکانت در این‌شبکه‌ی اجتماعی دارد. حتما هم دوستان قدیمی در مدرسه یا دانشگاه شما نیز در این شبکه برای خود دارای اکانت هستند. شما می‌توانید با جستجوی و ورود نام این افراد، آن‌ها را پیدا کنید و با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

شما را پیدا کنند

با توجه به فعالیت و رزومه هایی که قرار داده‌اید، دیگر شرکت‌ها یا افرادی که به دنبال تخصص شبیه شما هستند، می‌توانند شما را پیدا کنند و به این طریق می‌توانید با آن‌ها همکاری نمایید.

با متخصصین در ارتباط باشید

در لینکدین گروه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام هدف مخصوص به خود را دارند. شما می‌توانید با پیدا کردن این‌گروه‌ها و فعالیت در آن‌ها با متخصصین حوزه‌ی کاری خود آشنا شوید و با آن‌ها در ارتباط باشید.

پیدا کردن شغل

لینکدین بهترین مکان برای پیدا کردن شغل است. البته برای این‌که بتوانید شغل خود را سریع‌تر پیدا کنید، باید پروفایل خود را بهبود ببخشید. بعضی از شرکت‌ها نیز در پست‌های خود آگهی استخدام قرار می‌دهند و می‌توانید برای آن‌ها رزومه‌ی خود را ارسال نمایید.

توسعه شغل و بازاریابی

لینکدین همان‌طور که بیان شد، بهترین مکان برای بهینه‌سازی سایت می‌باشد. شما در آن‌جا می‌توانید پست‌های سایت خود را به اشتراک بگذارید و به برندسازی سایت خود کمک کنید.

کمک کردن از دیگران

اگر شما در زمینه‌ی تخصص خود به مشکلاتی بربخورید، لینکدین بهترین شبکه است که می‌توانید در آن اشکالات خود را در یک پست یا به صورت پیام خصوصی از افراد بپرسید.

ارتباط با شرکت های دیگر

تمامی شرکت‌ها دارای صفحه یا پروفایل خصوصی برای خود هستند. شما می‌توانید با عضویت در صفحه آن‌ها یا اضافه کردن اکانت آن‌ها به دوستان خود، با آن‌ها در ارتباط باشید و از نحوه‌ی فعالیت آن‌ها در لینکدین آگاه شوید.

‌برای شروع فعالیت در لینکدین به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای این که در شروع فعالیت خود بتوانید پروفایل لینکدین جذابی بسازید و با استفاده از آن، دایره‌ی ارتباطات کاری خود را افزایش داده و برند شخصی بهتری بسازید، لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید:

عکس پروفایل مناسبی را انتخاب کنید

معمولا در شبکه‌های اجتماعی، اولین چیزی که توجه کاربران را جذب می‌کند، عکس پروفایل است. سعی کنید برای پروفایل لینکدین خود عکس جدیدی را انتخاب کنید. عکس پروفایل لینکدین شما باید از نظر فضایی که دارد، شبیه به عکس‌های رزومه کاری‌تان باشد. برای همین هم بهتر است حدود ۶۰% از فضای عکس را چهره‌ی شما تشکیل داده و لباسی را بر تن داشته باشید که سرکار می‌پوشید. همان‌طور که گفته شد، فضای لینکدین با سایر شبکه‌های اجتماعی متفاوت است و این تفاوت از عکس پروفایل شما شروع می‌شود!

در بخش summary پروفایل خود، داستان‌سرایی کنید

در بخش summary پروفایل خود به صورت خلاصه باید درباره‌ی خود توضیحاتی بنویسید. از این فرصت برای تعریف کامل خود استفاده کنید. مهم‌ترین ابزار بشر در تمام ادوار، برای برقرارکردن ارتباط بهتر و درگیر کردن احساسات هم‌نوعان خود، استفاده از ابزار جادویی داستان بوده است!

بنابراین این‌فرصت را حتما جدی بگیرید و این‌بخش پروفایل خود را کاملا به صورت شخصی‌سازی‌شده و با کمک خلاقیت خود تکمیل کنید. چراکه تاثیر بسیار مهمی در میزان موفقیت شما خواهدداشت.

برای تکمیل بخش‌های مختلف، حوصله به خرج دهید!

در لینکدین قسمت‌های مختلفی برای نشان دادن مهارت‌ها و تجربه‌ها وجود دارد. بخش‌هایی مثل experience (تجربه)، مدارک تحصیلی، رزومه و دستاوردها تنها بخشی از این‌قسمت‌ها هستند! بخشی از کاربران حوصله کافی برای تکمیل همه این‌بخش‌ها به خرج نمی‌دهند. مثلا تکه‌های مختلف روزمه خود را در بخش تجربیات دوباره می‌نویسند.

حتما برای تکمیل بخش‌های مختلف پروفایل خود یک بار با حوصله‌ی کافی وقت بگذارید و هر قسمت را با خلاقیت خود، به شیوه متفاوتی تکمیل کنید. فراموش نکنید که لینکدین تنها یک پروفایل ساده در دنیای شبکه‌های اجتماعی نیست! این بستر می‌تواند موقعیت‌های تازه و مهمی را برای شما فراهم کند. بنابراین حتما وقت کافی برای آن کنار بگذارید.

از محتوای تصویری استفاده کنید

این روزها بازار محتوای تصویری داغ است. دلیل آن هم چندان مبهم نیست. ذهن ما ترجیح می‌دهد که محتوا را به صورت عکس یا فیلم دریافت کند. برای همین است که اینستاگرام به سرعت رشد کرد و تیک تاک در کسری از ثانیه محبوب شد!

خوشبختانه در لینکدین، امکان اضافه کردن تصویر و فیلم به بخش‌های مختلف وجود دارد. برای جذب مخاطبان بیشتر حتما از این قابلیت استفاده کرده و برای تجربه‌ها، دستاوردها و قسمت‌های مختلف رزومه خود، عکس‌ها و کلیپ‌های مناسبی را تدارک ببینید.

URL صفحه‌ی لینکدین خود را کوتاه کنید

آدرس صفحه یا URL اکانت لینکدین شما معمولا ترکیبی از اسم و تعداد نسبتا زیادی عدد پشت آن است. از بخش تنظیمات، می‌توانید آدرس صفحه خود را کوتاه‌تر کنید و به طور مثال فقط نام و نام خانوادگی‌تان را نگه‌دارید. این‌کار به یادآوری بهتر آدرس صفحه‌تان توسط کاربران کمک می‌کند.

فعالیت مستمر داشته باشید

رمز موفقیت و رسیدن به اهداف تعیین‌شده، در هر شبکه اجتماعی، فعالیت مستمر است. لینکدین هم از این‌قاعده مستثنی نیست. علاوه بر آن همان‌طور که گفته شد، به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان و فعالان شبکه‌های اجتماعی از جمله گری وی، لینکدین فرصت بسیار مناسبی برای رشد دارد! در حالی که رقابت در توییتر و اینستاگرام، هر روز بیشتر و سخت‌تر می‌شود، لینکدین کمبود محتوای باکیفیت دارد. بنابراین با فعالیت مستمر و انتشار محتوای باکیفیت، می‌توانید با سرعت بیشتر و هزینه‌ی کمتری در این فضا رشد کنید.

لینکدین برای بازایابی دیجیتال چه کمکی به ما خواهدکرد؟

  • امکان ایجاد پروفایل حرفه‌ای با جزئیات کامل
  • امکان ارتباط با دوستان و همکاران
  • امکان درج مطلب روی دیوار و به صورت مقاله
  • امکان گرفتن بکلینک به سایت
  • امکان ایجاد کمپین تبلیغاتی
  • امکان درج رزومه شخصی
  • امکان داشتن چند اکانت برای یک شخص یا شرکت

ارتباطات لینکدین دارای درجه‌بندی هستند؟

  • رابط‌های درجه یک در لینکدین- افرادی که دعوت‌نامه همدیگر را پذیرفته‌اند در این‌دسته قرار دارند. کنار نام این افراد آیکون1st Degree قرار دارد. به این‌افراد می‌توان از طریق لینکدین پیام فرستاد.
  • رابط‌های درجه دو در لینکدین- افرادی که با رابط‌های درجه یک شما در ارتباط هستند؛ در این‌دسته قرار می‌گیرند. کنار نام این‌افراد آیکون2nd Degree قرار دارد. شما می‌توانید برای این‌افراد دعوت نامه بفرستید برای این‌کار کافیست که روی دکمه Connect در پروفایل آن‌ها کلیک کنید.
  • رابط‌های درجه سه در لینکدین- این‌افراد با رابط‌های درجه دو شما در ارتباط هستند و شما می‌توانید آیکون 3rd Degreeرا در کنار نام این ‌افراد مشاهده کنید.

 Endorse در لینکدین چیست؟

در واقع ایندورس کردن شما به وسیله یکی از دوستانتان، به معنای تأیید صلاحیت شما در حرفه و مهارتی است که دارید. ایندورس کردن روشی است که نشان می‌دهد شما یک شخص متخصص در کار خود هستید و هرچه دوستان بیشتری شما را Endorse کنند، رتبه شما بین کاربران بالاتر می‌رود و شانس شما برای پیدا کردن کار در شرکت‌های مختلف افزایش می‌یابد. این تأیید بر اساس تجربه و فعالیت‌های مرتبط با مهارت شما در صفحه و پروفایل شخصی‌تان است که حتما باید توسط دوستان یا کسانی که شما را دنبال می‌کنند، انجام ‌شود.